Haal meer klanten uit uw website De 3e tip voor een efficiëntere website: het doel

Nr. 3 van 3 belangrijke tips: Bepaal nauwkeurig het doel van uw website

 

Weet wat het doel is van uw website en zorg ervoor dat de bezoeker dat doel bereikt, liefst zo vlot mogelijk.

 

 

  • Doel webshop: van bezoekers klanten maken
  • Doel informatieve website: info zo snel mogelijk bij de bezoekersZorg ervoor dat uw contactinformatie altijd prominent aanwezig is!Naast het hoofddoel kan uw website ook subdoelen hebben. Besteed daar ook aandacht aan.
  • Bezoekers die via e-mail meer informatie vragen,
  • Bezoekers die zich inschrijven voor een nieuwsbrief,
  • Bezoekers die uw websiteadres via sociale media doorgeven aan hun kennissen, enz.

    Een voorbeeld:

U hebt een groothandel in loodgietersmateriaal en uw klanten zijn vaklui (doelgroep) met weinig tijd en weinig ervaring met computers en het internet.

 

  • Vermijd bewegende beelden en sfeerfoto’s die de aandacht afleiden (hou het simpel)
  • Zorg dat uw bezoekers in een paar klikken het gezochte product vinden (doel)
  • Commerciële info is bijkomstig, technische info is belangrijker (doel)
  • Uw klanten zijn vaklui die vakjargon begrijpen en zelfs waarderen (doelgroep)

 

.Volgende blogpost: structuur van uw website: 3 lagen

Laat een bericht achter



Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.