Meer dan 60% van de internetgebruikers zoekt dankzij zoekmachine optimalisatie naar uw producten of diensten door een zoekopdracht op het internet uit te voeren. Hiervoor doen ze een beroep op zoekmachines, waarvan 90% kiest voor Google. Haast elke site wordt door deze zoekmotor onder de loep genomen. Google beoordeelt de relevantie ervan voor een specifieke zoekopdracht, op basis van een of meer zoekwoorden.
Een belangrijk aspect bij zoekmachine optimalisatie vormen – zoals hierboven al vermeld – de keywords. Oftewel gewoon ‘zoekwoorden’. Dit zijn de termen die uw bedrijf en haar core business perfect beschrijven. Of dat zou toch het geval moeten zijn. Onthoud steeds dat deze zoektermen significante woorden zijn die bezoekers op het internet invoeren in zoekmachines. En dit om zo snel mogelijk bij uw producten te belanden. Tenslotte is dat de bedoeling, nietwaar?
En ja, daarvoor dient u het gedrag van uw doelpubliek te kennen. Niet altijd een gemakkelijke opgave. Want het vergt veel wikken en wegen. De eerste uitdaging bestaat erin het juiste aantal keywords te gebruiken. Daarvoor bestaat een concrete term: de keyword density, gebaseerd op een bepaalde berekening. Een gebalanceerde keyword density bevindt zich ongeveer tussen de 3% en 7% per webpagina. Al mag u dit begrip en bijhorende uitleg met een flinke korrel zout nemen. Propt u uw bedrijfswebsite vol met bovenvermelde relevante woorden, bekoopt u het zonder enige twijfel met een lagere positie in de resultatenljist. Maar of u nu ellenlange calculaties moet maken om tot de juiste ’trefwoorddichtheid’ te komen? Geen vereiste. Schrijf voor het web, maar vooral ook voor uw bezoekers. Challenge nummer 2 duidt vooral op het vinden van de flinterdunne lijn tussen copywriting en SEO copywriting. Dat vraagt extra toelichting. Het woord ‘zoekmachine optimalisatie’ is hier een fraai voorbeeld van. Waarom? Wel, eigenlijk is de correcte spelling ‘zoekmachineoptimalisatie’. Maar wat blijkt: de Belgische consument plaatst daar een spatie tussen, en wordt er dus meer gezocht op de zogezegde foutieve schrijfwijze.
Wilt u meteen een analyse van uw website en een vrijblijvende offerte? Vraag uw gratis offerte aan
Meteen het juiste evenwicht vinden? Intelligente zoekmachine optimalisatie en hapklare teksten leveren u gegarandeerd succes op. Tijd om te optimaliseren, denkt u niet?
Een tip die goud waard is: check altijd de zoektermen van uw concurrentie. We leggen even uit waarom dat zo belangrijk is voor bedrijven zoals de uwe. Er zijn best wel een aantal zoekwoorden met 1 of 2 woorden die tamelijk algemeen zijn. Gevolg: concurrerende bedrijven in uw sector nemen die woordcombinaties ook op in hun bedrijfswebsite. Verder is het oppassen geblazen dat uw website wel voldoende aansluit bij de zoekopdracht van de bezoeker. Er mag geen gebrek aan relevantie zijn. Want daardoor verlaat een van uw online bezoekers uw website al na enkele seconden, wat een hoog bounce percentage oplevert. Allemaal goed en wel, maar hoe vindt u hiervoor een gepaste oplossing? Een goed idee is u te focussen op de beroemde (en soms wel beruchte) long tail keywords Het gaat om woordcombinaties van een aantal termen, vaak drie of meer, waarmee u beantwoordt aan een veel specifiekere zoekopdracht. Wie deze exacte combinaties op de juiste manier inzet voor zijn doelgroep, rekent sneller op het gewenste effect van zijn site. U kent al een tijdje de geheimen en kneepjes van het vak, inclusief speciale technieken? Versterk uw zoekmachine optimalisatie activiteiten met Keyboost, waarbij u van goede posities in Google voor uw website echte topposities maakt.
Als mensen op zoek zijn naar producten of diensten zoals de uwe, dan willen ze die snel vinden. Bijgevolg werpen ze bijna uitsluitend een vluchtige blik op de eerste pagina in de lijst met zoekresultaten, die wel tientallen webpagina’s lang kan zijn. Conclusie? Hoe hoger uw website in de zoekresultatenlijst, hoe meer bezoekers er via zoekmachines zoals Google naar uw website gaan.
“Wat mag dat kosten?” Denkt u misschien. “Dat bepaalt u”, is ons antwoord. Niet alleen bieden we u een dagelijkse gratis SEO check aan met onze SEO Page Optimizer tool; we verstrekken u het nodige advies en nuttige diensten op maat van uw budget. Krijg zoekmachine optimalisatie tips: abonneer u vandaag nog op onze gratis nieuwsbrief en blijf te allen tijde up-to-date over de laatste trends binnen SEO en website optimalisatie!
Hebt u liever dadelijk een offerte inclusief een analyse van uw website voor alle relevante keywords? Klik hier voor uw gratis offerte
We kunnen het beschouwen als een domino-effect: hoe hoger de plaats van uw website, des te meer bezoekers de zoekmachines uw richting uit sturen. En zo geldt: stijgt het aantal bezoekers, dan stijgt ook uw kans op conversie. Conversie? Inderdaad, begaat een potentiële klant de door u gewenste handeling op uw website (bijvoorbeeld een aankoop via de webshop), dan converteert hij. En zo staat uw website garant voor een hogere winst. Graag gaan we een stapje verder voor uw campagne binnen het kader van optimalisatie voor zoekmachines. We blikken terug op jarenlange analyses van koop- en consumentengedrag. We kennen de evolutie van zoekmachines zoals Google als onze broekzak. Daardoor hebben we een frisse en realistische kijk op wat al dan niet werkt.
Wilt u aanvullend advies over zoekmachine-optimalisatie en het effect ervan op uw onderneming? Neem contact op via e-mail: info@seopageoptimizer.vlaanderen. U zet liever vaart achter de optimalisatie van uw website? Bel ons op +32 3 641 66 83. Of vraag online een gratis en vrijblijvende offerte aan via onderstaande link.
Gratis offerte + analyse van uw website
Probeer nu onze SEO Page Optimizer tool en streef naar een maximale vindbaarheid in Google. Met een kosteloze zoekmachine optimalisatie controle per dag komt u er zeker en vast.
Wilt u nóg een stap verder gaan? Zorg met Keyboost zoekmachine optimalisatie voor kansen binnen uw bedrijf. Geef uw online aanwezigheid een duwtje richting een hogere conversie . Dankzij in uw website geïntegreerde analysesoftware verzamelt u informatie over hoe uw webstek binnen een bepaald tijdsbestek scoort bij de zoekmachines. Dankzij deze analyses helpen we u snel en vlot te schakelen bij nieuwe ontwikkelingen of handelingen van uw concurrentie. Dit doen we door andere bedrijven en de zoekmachine optimalisatie van uw website in de gaten te houden.