Wanneer we het hebben over het optimaliseren van uw website, dient er zonder meer rekening gehouden te worden met één heel belangrijke regel: zoekmachines – zoals bijvoorbeeld Google – moeten ervan beginnen te watertanden, maar ook uw klanten kunnen er niet genoeg van krijgen. Door beide factoren met de nodige ernst in acht te nemen, krijgen we automatisch te maken met een win-winsituatie voor de online aanwezigheid van uw bedrijf. Daarom is het optimaliseren van uw website zonder twijfel een must. Een efficiënte zoekmachine optimalisatie vereist alertheid en regelmatige updates. De algoritmes die zoekmachines gebruiken veranderen te pas en te onpas, het is dan ook voornaam hier rekening mee te houden in functie van uw eigen optimalisatie. Zo blijft uw internetaanwezigheid sterk en krijgen uw concurrenten geen gelegenheid om voorsprong te nemen. Ook de concurrentie zet in op optimalisatie en gebruikt zoekwoorden om op de eerste pagina van de lijst met zoekresultaten te staan.
Hoe hoger de positie die uw bedrijf bekleedt in de lijst van zoekresultaten van Google, hoe sneller uw website wordt gevonden door potentiële klanten. Wel zal uw website moeten voldoen aan de strenge vereisten inzake de SEO van zoekmachines zoals onder andere Google.
Wij helpen u graag verder door u zo snel mogelijk een vrijblijvende offerte op maat te bezorgen, met een gratis analyse van uw website. Zo weet u onmiddellijk met welke keywords uw website op dit ogenblik al goed scoort bij Google en aan welke keywords u nog extra aandacht dient te besteden.
Klik hier om uw geheel vrijblijvende offerte aan te vragen
Een geslaagde SEO optimalisatie kost niet alleen tijd, maar kan ook veel geld kosten. Net zoals iedereen, bespaart ook u het liefst van al op beide. De optimalisatie van uw website uitbesteden is een investering die loont en die u op termijn automatisch terugverdient. Aarzel niet en probeer het meteen, start met het dagelijks optimaliseren van uw site dankzij de gratis check up voor slimme SEO optimalisatie: geef uw site de visibiliteit die ze echt verdient.
Klik hier voor één GRATIS analyse PER DAG
Zoekmachines zoals Google kennen de hoogste waardering toe aan websites waarvan de kwaliteit van de gebruikerservaring zo hoog mogelijk is. Natuurlijk spreekt het voor zich dat u verwacht dat uw website haar doel niet mist, met andere woorden: dat menselijke bezoekers aan uw pagina ook precies datgene doen waarvoor u de website ontwikkeld hebt. Denk zo bijvoorbeeld aan uw producten bestellen, gebruik maken van uw diensten, uw documentatie downloaden, via e-mail of per telefoon contact met u opnemen, zich inschrijven op uw nieuwsbrief, een testimonial of gebruikerservaring schrijven, uw locatie en openingsuren raadplegen, enz. Hoe hoger het aantal bezoekers die zonder al te veel moeite het doel van uw website of webpagina bereiken, hoe hoger de conversie.
Conversie opwekken? Dat valt uiteen in 3 belangrijke fases. Lees snel verder!
1. Voorbereiden op de (online) aankoop van een potentiële klant
Optimaliseren betekent eveneens dat gebruikers van het internet op eenvoudige wijze informatie kunnen terugvinden op de website van uw bedrijf. Daarenboven dient u een aanzienlijke dosis empathie aan de dag te leggen. Met de keuze van de juiste inhoudelijke elementen kan u uw site in een handomdraai op punt stellen en ervoor zorgen dat u uw doelpubliek in de juiste stemming krijgt. Contentgewijs spelen kleine zaken hier al snel een vrij grote rol. Denk zo bijvoorbeeld aan het gebruik van de persoonlijke voornaamwoorden ‘u’ of ‘je’. Veronderstel dat uw doelgroep hoofdzakelijk bestaat uit advocaten, artsen en notarissen, dan is het gebruik van ‘u’ gangbaarder. Benadert u hoofdzakelijk studenten die op zoek zijn naar een kot of een kamer in de buurt van de universiteit of hogeschool, dan opteert u beter voor het gebruik van ‘je’.
Naast een dosis psychologie, blijft het technische aspect eveneens onmisbaar in elke site, en dat niet alleen op het vlak van gebruiksvriendelijkheid: in termen van zoekmachine-optimalisatie in combinatie met SEO, dient uw website qua structuur ook vlot de bezoekers naar de juiste pagina te leiden, dus met zo min mogelijk omwegen. Dat brengt ons bij het boosten van uw website om een aankoop op te wekken.
2. Uw website optimaliseren om een aankoop te beïnvloeden
Gebruik zo veel mogelijk de traditionele verkoopstechnieken en -scenarios en u trekt een hoop bezoekers nog sneller over de streep om bijvoorbeeld hun e-mailadres achter te laten of een gadget aan te kopen in de online shop van uw website. Het is niet onwaarschijnlijk dat mogelijke klanten zelfs nog sneller tot actie overgaan dan dat ze aanvankelijk van plan waren. Zo genereert u sneller nieuwe klanten en beschikt u over de gelegenheid een belangrijk concurrentieel voordeel te creëren. Ondanks het feit dat het web bol staat van de SEO-tips en aanverwante informatie, zijn er heel wat spelers die hier absoluut geen of veel te weinig rekening mee houden.
3. Met uw site de uiteindelijke (online of offline) koop sluiten
Duidelijke call-to-action buttons zijn een gevestigde waarde. Creativiteit laat u bij actieknoppen best achterwege. Anders loopt u het gevaar dat uw buttons zo creatief zijn dat ze verwarring zaaien. U wil juist communiceren welk voordeel een bepaalde handeling van uw klant hem oplevert!
Wij weten wat een zoekmachine wil en geven u advies op maat! Schrijf u snel in voor onze gratis nieuwsbrief en ontvang onze trendtips en inzichten over ‘all things online’ in uw inbox! Mailen kan ook naar info@seopageoptimizer.vlaanderen. Gaat u liever voor de snellere weg, dan staan we u graag te woord op +32 3 641 66 83. Of vraag online uw gratis analyse en vrijblijvende offerte aan:
Gratis offerte en analyse van uw website
Lees hier hoe u de omzet van uw bedrijf kan verhogen door middel van uw website. Klik hier en abonneer u op onze gratis nieuwsbrief met tips voor SEO en conversie.
SEO is de eerste stap naar een hogere omzet via uw website. Want voor bezoekers op uw website doen wat u wilt dat ze doen, moeten ze eerst uw website vinden via een zoekopdracht in Google. Dankzij jarenlange ervaring, uitgekiende analyseprogramma’s en een efficiënte toepassing van SEO optimalisatie helpen we u om het perfecte evenwicht te vinden tussen een website die goed scoort bij de zoekmachines en tegelijkertijd de menselijke bezoekers aanspoort tot conversie.
We analyseren uw website en bezorgen u een vrijblijvende offerte. Geïnteresseerd?
Vraag hier uw gratis offerte aan
Test gratis ons analyseprogramma voor websiteoptimalisatie en krijg duidelijke instructies om de vorm en inhoud van uw website op hetzelfde niveau te brengen als de websites die al topposities hebben in Google. Meld u aan bij SEO Page Optimizer voor één GRATIS analyse PER DAG.
De website van uw bedrijf aanpassen met conversie als einddoel: websiteoptimalisatie doet u met behulp van SEO Page Optimizer en Keyboost, uw partners voor all things online!
Zoekmachines zoals Google kennen het gedrag van internetgebruikers. Belangrijk: u wil dat zij een bepaalde actie uitvoeren op uw website, bijvoorbeeld een aankoop doen in uw webshop. Gebeurt dit, dan converteert een bezoeker. Hoe meer gebruikers vlot het doel van uw website bereiken, hoe hoger de conversie. Zo simpel is het.
Schrijf u in op onze gratis nieuwsbrief en krijg tips voor de allerbeste SEO-optimalisatie.